|  |
Příspěvky přátel LPG klubu |
 |
w 11.8.2004 - Španělsko |
Jako jeden ze zdrojů informací pro naši cestu po jihozápadní Evropě
jsme se ženou použili www stránky vašeho klubu a také Autostyl extra – autem po Evropě.
Leccos se nám hodilo – hraniční přechody, mýtné atd. Díky. Zjistili jsme však, že Vámi
udávané informace o možnosti čerpání LPG ve Španělsku není pravdivá.
Psali jste, že „čerpací stanice mohou využívat jen různé firmy a služby, především
taxi, ne veřejnost“. Byli jsme nuceni se přesto po plynu porozhlédnout,
protože nám pohon na benzín trochu zlobil.
A zjistili jsme následující:
w LPG ve Španělsku mohou čerpat:Španělské taxi
a firmy (za nižší cenu) a cizinci (za cenu s vyšší daní)
w LPS stanice provozuje podnik Repsol a firma trochu našinci
připomíná socialisticky fungující podniky za doby minulé v ČSSR; personál
nehovoří jinak než Španělsky, otvírací doba není tak jak jsme zvyklí u čerpacích
stanic u nás, apod.
w Viděli jsme i stanici v soukromých rukou, tak pak
měla zcela jiný standard služeb
w Hustota čerpacích stanic není příliš velká
w Při tankování je třeba předložit pas,
na jehož základě Vám vypíší fakturu
w Cena i když o pár drobných vyšší než pro tamější
obyvatele, je i tak příznivá - činí něco málo přes polovinu ceny benzínu
Cena za litr LPG ve Španělsku byla zhruba 0,46 Euro.
Několik poznámek o stanicích, které jsme použili nebo chtěli použít můžeme
poslat později. Např.: na mapě a přidruženém údaji na následujících stránkách
zveřejněných je ještě pořád uvedena možnost čerpání v Málaze.
Přitom tamější stanice při naší návštěvě byla zrušena.
Další info na stránkách Resolu (i v angličtině)
S pozdravem
Pavel a Irena Macháčkovi, Plzeň
|
w 20.7.2003 |
Len malá poznámočka: v Ennse (Agip) je ČS na plyn zrušena (už asi pol roku).
Robert Hamara
|
w 20.7.2003 - RAKOUSKO |
Čerpačka v Eisentratten funguje, cena cca 0.61 Eur. Tento plyn rozhodně
nesmrdí.
Zdravím
Ing.Marek Jarausch, Plzeň
|
w 7.6.2003 - ŠVÝCARSKO |
Dobrý den.
Pokud Vás bude moje informace zajímat, během mého výletu
jsem našel pumpu ze seznamu na stránkách LPG.CZ ve švýcarském
městě INTERLAKEN. Cena plynu 1,2 CHF byla pro mne nezajímavá (NATURAL 95 za 1,29 CHF - stav ke dni 11.5.2003).
Případný nadšený plynař mne může kontaktovat na adrese pavlando@email.cz
a mohu mu pomoci pumpu najít.
S pozdravem Pavel Doležal |
w 5.6.2003 - CHORVATSKO |
Dobrý den všem přátelům LPG.
Po přečtení první zprávy musím doplnit situaci v Karlovaci:
Už je označení od křižovatky na silnici pro motorová vozidla až k INA
Plin, navíc jsou místní obyvatelé zvyklí na dotaz kde je auto plyn a
poradí.
Také není pravda, že se ČS LPG nenajde u klasické ČS. V Šibeniku, na
výjezdu směr Split je asi 100 - 300 m za Šibenikem ČS INA, a to po obou
stranách. Pouze u ČS, která je ve směru zpět do Šibeniku, je i stojan LPG,
otevřeno do 22,00.
Ivan Fanta |
w léto 2002 - CHORVATSKO |
Loni jsem byl na dovolené v Chorvatsku, a jestli mohu, tak bych
měl pár zajímavých postřehů z cesty co se LPG týká.
Republiku jsem opouštěl hraničním přechodem v Mikulově. Poslední čerpačka
na LPG je těsně před Mikulovem u Benziny, plyn je od Kralupolu, a poměrně
drahý (těží z toho, že jsou u hranic) - 11,90,-. Na plnou nádrž, kterou mám na
45l (Škoda Forman) jsem přes Vídeň, Maribor a Záhřeb ujel 470km. Karlovac na
chorvatském území je ještě o 10km dál (ti co mají lepší spotřebu než já
v pohodě dojedou). Nalézt čerpačku v Chorvatsku je trochu nesnadné vzhledem
k nedostatečnému dopravnímu značení. Ale dá se. Po sjezdu z dálnice a
zaplacení mýtného za úsek Záhřeb - Karlovac (15 kun), ve směru na
Plitvice, Zadar na druhé světelné křižovatce odbočit doleva (ti bystřejší uvidí i
cedulku, na které je oranžová plynová bomba a zadní část auta s hadicí).
Dále už značení není. Na další světelné křižovatce doleva (rovně zamíříte
k autoservisu - ale i tam vás ochotně navedou), a hned na dalším křížení
doprava. Potom pořád rovně (pozor nevjíždějte do areálu, který tam
stojí, okolo něj směrem k poli), na konci doleva a potom už jen na konec.
Otevřeno je ve všední dny od 7:00 - 19:00. Pumpař mi dal i mapu s čerpačkami na
území Chorvatska (byly tam mapky s polohou a otevírací doby), bohužel se mi jí
za záhadných okolností podařilo někde v kempu vytrousit. Cena plynu mě
příjemně překvapila - 3,05kn což při kurzu, co jsem měnil za 4.2 Kč za kunu je
cena jen o 1 korunu dražší než byla v Mikulově. A kvalita plynu byla opravdu
dobrá. Další čerpací stanice jsou až na pobřeží, to je od Karlovacu cca 230km
(Zadar). My jsme tedy byli jen 25 km pod Zadarem, ale další čerpání je
možné v Šibeniku, i v Dubrovníku. Poloha čerpací stanice v Bibinje u Zadaru je
na vašich stránkách popsána dobře, odbočka je už ale za cedulí Bibinje, jen
pozor, až k ní pojedete od Zadaru - opět nedostatečné značení (na
protější straně, už v úrovni křižovatky a částečně kryté keřem). Z opačného směru
projedete po magistrále celé Bibinje, a na konci uvidíte ceduli. Cena je
stejná jako v Karlovacu - 3,05kn. Čerpací stanice LPG v Chorvatsku patří jediné společnosti INA,
a nikdy ji nenaleznete u normální benzínky, ale vždycky někde na kraji města.
Pokud se na zpáteční cestu vydáte večer, musíte počítat s tím, že kus
cesty přes Rakousko musíte jet na benzín. Mě došel plyn kus za Grazem, asi po
490km, takže do Mikulova mi zbývalo cca 225 km.
S pozdravem Radek Hofman |
w léto 2002 - NĚMECKO - FRANCIE - ŠPANĚLSKO |
Vážení LPGisté, po premiérovém absolvování transevropské cesty z naší
domoviny do Španělska (Barcelony) tento víkend se mohu podělit o pár nabytých
zkušeností:
1) V Německu nelze počítat s tím, že při "klasickém" průjezdu, tedy
na dálnicích (konkrétně Deggendorf - Mnichov - Stuttgart - Karlsruhe), člověk
narazí na benzinu nabízející LPG. Místní policisté tvrdí, že se plyn dostane ve
velkých městech, uváděli jako příklad právě Mnichov či Frankfurt, nemohu to však
potvrdit ani vyvrátit. Stejně tak je mi neznámý místní obchodní název plynu.
2) Ve Francii je to jiné kafe. Úžasná kvalita dálnic (perfektní značení
čerpacích stanic, skutečně nádherná a až luxusně vybavená odpočívadla), za
kterou se ale patřičně platí. Orientačně je mýto (péage) asi tak 120 F za 300 km,
tj. za trasu Mulhouse - Lyon - Avignon - a po pobřeží k hranicím Španělska to bylo
ve čtyřech platbách (24, 124, 118 a 84) dohromady 350 F, čili necelé 2 tisíce Kč -
tedy asi ještě jednou tolik, kolik stojí veškeré pohonné hmoty pro cestu na trase
Brno - Barcelona! Je nutné s tím při kalkulaci ceny předem počítat. Jízda mimo
dálnice je ve Francii relativně možná, i když jsem byl předem varován, že je to
nemyslitelné, praktická zkušenost je taková, že se jedná většinou o
kvalitní a občas i vícepruhé silnice. Hodně záleží na provozu. Ale v podstatě
pokud člověk vyloženě nechvátá a třeba ho i už unavuje zírat jen na dálnici,
jsou silnice nižší třídy přijatelnou alternativou. Plyn se v benzinách mimo
dálnice prodává výrazně méně (!) než na dálnicích, ale je většinou levnější
(okolo 2.75 F). - Obchodní název plynu je GPL (že: pe: el), GAZOLE je nafta... - Cena
plynu na dálnici se v době naší cesty (léto 99) pohybovala od 2,85 po 2.94 F. A
pozor, myslím důležitá informace. Nevím, zda jsem sám nějak mimořádně
nechápavý, nicméně z prezentace na příslušné stránce klubu LPG jsem vyrozumněl,
že pro čerpání třeba právě ve Francii je nezbytná zobrazená redukce na holandský
systém. Skutečnost značně předčila očekávání, systém plnění je po celé
Francii naprosto shodný s naším, někde je pouze odlišná konstrukce uzamykacího
mechanismu (řešen jako páka, nikoli jako pistole), která byla mimořádně pohodlná,
a tak jsme přestali obtěžovat čerpadláře žádostí o obsluhu, protože to je
skutečně velice jednoduché a bezpečné. Co se tedy té redukce týče, byl bych rád,
kdyby se mi (daším návštěvníkům stránek klubu LPG) dostalo odpovídajícího
vysvětlení, popřípadě zpřesnění poskytovaných informací.
|
Pomozte i Vy ostatním a zašlete nám aktuální a ověřené informace o tankování v zahraničí.
Děkujeme Vám !
|  |
 |
Anketa |
| |
 |
 |
Nové vozy s LPG a zárukou |
Dacia |
Fiat |
Hyundai |
Kia |
Mercedes |
Opel |
Renault |
Subaru |
Škoda |
 |
 |
Spolupracující firmy |
Dodavatelé LPG |
 | |
|
|