Zasedání Evropského parlamentu přijalo strategii ke snižování emisí CO2 u osobních aut a lehkých
podnikatelských vozidel, vychází se ze zprávy člena Evropského parlamentu pana Chrise Davise. Je to předloha pro vydání závazného
právního aktu, který bude postoupen Evropské komisi v prosinci tohoto roku, se schválením v procesu společného rozhodování.
Konečné Směrnice by měla být vydána v březnu 2009.
Dnes vydané rozhodnutí doporučuje Evropské komisi nařídit pro emise CO2 limit 125 g/km, a to pro osobní vozidla - a tím má být
vyvinut tlak na výrobce k přizpůsobení jejich výrobní strategie. V rozhodnutí je dále řečeno, že je nezbytné uvážit roli plynových
motorových paliv, jako je LPG a CNG, která výrazně přispívají ke snížení emisí CO2. Tento odstavec byl - díky úsilí Evropské
asociace LPG a některých národních asociací LPG - do návrhu doplněn.
Začlenění tohoto odstavce posiluje postavení odvětví LPG v trojím smyslu:
- potvrzení toho, že LPG přispívá k dosažení cílů v omezování emisí,
- jako silná politická výzva k tomu, aby Evropská komise začlenila do svého prosincového návrhu plnohodnotnou zmínku o přínosech LPG v dopravě,
- je to i podnět pro výrobce automobilů k rozšíření výroby aut na LPG.
Podařilo se zvýšit kvalifikované povědomí o průmyslu LPG na straně rozhodujících osobností.
Lze doufat, že další lobbystické akce Evropské asociace LPG budou o to úspěšnější.
Děkujeme panu Arnaudovi Duvielguerbignimu, Salvatoru Piccolo, Antonio Hidalgovi za jejich úsilí.
Alan de Greve
ředitel pro strategii a veřejné záležitosti.
|